Biuro nieruchomości Toruń. Agencja nieruchomości Toruń. Marketing nieruchomości

Content marketing w branży deweloperskiej- co to jest i czy ma to biznesowy sens?

Udostępnij

Content marketing w branży deweloperskiej- co to jest i czy ma to sens?
Kiedy dział marketingowy dewelopera zastanawia się, w jaki sposób promować konkretną inwestycję i dzięki temu zwiększać ilość sprzedanych lokali, prędzej czy później trafi na tajemnicze pojęcie o nazwie „content marketing”. Nierzadko dochodzi do sytuacji, w której pracownicy dewelopera nie do końca wiedzą, czym jest ta gałąź marketingu i czy jest ona w stanie wygenerować faktyczną sprzedaż mieszkań. Dlatego też, o wszystkich tajemnicach i korzyściach content marketingu przeczytasz w dzisiejszym artykule.

Zapowiedź: na samym końcu artykułu znajdziesz przykładowe zastosowanie content marketingu dla jednego z ogólnopolskich deweloperów.

Czym zatem jest content marketing i czy w ogóle jest sens inwestowania w tego typu reklamę?
Content marketing można najłatwiej zdefiniować następująco: to proces budowania relacji z potencjalnym klientem poprzez dzielenie się z nim istotną i merytorycznie wartościową treścią. Najczęściej, content przyjmuje formę artykułów blogowo-poradnikowych, dzięki którym osoba zainteresowana uzyskaniem informacji na jakiś temat, przeczyta o nich z Twojego artykułu. Dzięki lekturze, rozwiązuje swój problem lub w jakiś sposób uznaje, że pomogłeś jej poszerzyć wiedzę na temat, który ją interesował.

Przykładowo, jeżeli ktoś chce nabyć mieszkanie w Warszawie, może szukać raportów średnich cen z ostatniego kwartału czy roku, albo poszukiwać poradnika dotyczącego wszelkich kwestii związanych z umowami na rynku deweloperskim. Doskonale wiem o tym, że Ty bez trudu rozróżniasz umowę rezerwacyjną od deweloperskiej, przedwstępnej i przeniesienia własności. Doskonale wiesz, kiedy trzeba zawrzeć konkretny rodzaj umowy i w jakiej formie może być ona podpisana.

Content to także edukowanie klientów
Natomiast bądźmy ze sobą szczerzy… Twój klient tego nie wie. Najczęściej, klienci nie będą rozróżniali umowy przedwstępnej od deweloperskiej. Mało tego! Spora część klientów sądzi przecież, że stają się właścicielami lokalu w momencie odbioru technicznego mieszkania. A oboje wiemy o tym, że to dopiero umowa przeniesienia własności sprawia, że nabywca staje się faktycznym właścicielem nieruchomości. I to mimo tego, że najczęściej rozpoczyna jej użytkowanie zaraz po odbiorach, które z reguły następują na kilka miesięcy przed umową przenoszącą własność.

Twój klient nie zna takich niuansów rynkowych- i warto go o nich poinformować, bowiem jeżeli znajdzie na Twojej stronie internetowej istotne informacje na temat chociażby procedury zakupu mieszkania od dewelopera, a następnie dowie się wielu ciekawych kwestii z innych artykułów- będzie wracał na Twoją stronę internetową systematycznie. I prędzej czy później, zapozna się z Twoją ofertą mieszkań. A to dopiero pierwsza z zalet dobrze przygotowanego content marketingu.

Co zyskujesz dzięki dobrze przygotowanemu content marketingowi? 3 cele content marketingu
Zwiększona ilość wejść na stronę internetową to zaledwie pierwszy krok do uzyskania prawdziwych korzyści, które dostarczy Ci content marketing.

Pierwszym z nich będzie poszerzanie świadomości marki u potencjalnych klientów i budowanie profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa. Dzięki profesjonalnie przygotowanym treściom, Twój klient będzie przekonany o tym, że prowadzisz poważną i profesjonalną firmę.

To na podstawie zastanych na stronie treści będzie wyciągał wnioski na temat całej firmy- tak przecież działa efekt pierwszego wrażenia! Pierwsze wrażenie dotyczy nie tylko kwestii wizualnych na stronie- to także kwestia tekstów, które się na niej (i np. na blogu) pojawiają. Na tej podstawie klient wyrobi sobie opinię na Twój temat! I od tej opinii będzie zależało to, czy zdecyduje się na odwiedziny w biurze sprzedaży. Jeżeli treści na stronie będą nieprofesjonalne, krótkie i kiepsko napisane (a najgorzej- z błędami), klient uzna Cię za mało profesjonalną firmę. Jeżeli jednak dostarczysz mu wielu jakościowych treści, napisanych przez profesjonalistów- zyskasz wizerunek profesjonalnego dewelopera. Pod tym linkiem dowiesz się, na czym polega copywriting w branży nieruchomości.

Ponadto, jeżeli będzie myślał o Tobie w kontekście jakości robót budowlanych i jakości samych mieszkań, ma tylko jedno wyjście- jego mózg weźmie wszystko, co wie na Twój temat i zgeneralizuje to na inne obszary. Tak działa prawo pierwszego wrażenia- i to nie tylko w branży deweloperskiej. Przykładowo, jeżeli spotykasz się prawnikiem, który na swojej stronie internetowej ma zawarte kiepskie treści, spóźni się na spotkanie z Tobą i będzie do niego niespecjalnie przygotowany, to jak sądzisz, czy będzie godnie Cię reprezentował na sali sądowej? Tak właśnie działa prawo pierwszego wrażenia. I profesjonalnie przygotowane treści pomogą Ci zbudować wizerunek prawdziwie profesjonalnej i porządnej firmy, której aż chce się zaufać.

Tak naprawdę, każdy z nas chce korzystać z usług profesjonalistów. Każdy chce być zadowolony z dokonanego zakupu i jakości produktu. Jeżeli zatem jesteś deweloperem, który jest fachowcem w swojej dziedzinie, nie pozostaje Ci nic innego, jak… poinformować o tym klienta. I do tego właśnie służy content marketing. Taka forma reklamy to także wzbudzanie zaufania i możliwość przekazania w artykułach swoich wartości. Bo tak się składa, że…

Twój klient chce Cię poznać, więc… daj się poznać!
Twój klient rozważa zostawienie u Ciebie kilkuset tysięcy złotych, a być może mówimy o sumach powyżej miliona. Będzie to nierzadko dobytek całego jego życia- i klient będzie chciał Cię bliżej poznać, zanim to zrobi. Chce wiedzieć, w jaki sposób działasz, ile lat jesteś obecny na rynku. Chce, żebyś wzbudził w nim zaufanie i poczucie, że prowadzisz profesjonalną i uczciwą firmę. A mało które narzędzia są w tym tak skuteczne, jak content marketing właśnie.

Content marketing a pozycjonowanie SEO jako element lejka sprzedażowego
Kolejną z zalet systematycznych publikacji blogowo-poradnikowych, to oczywiście możliwość dostosowania ich do zasad SEO. SEO, najkrócej mówiąc, to wszelkie działania mające na celu sprawienie, że Twoja strona internetowa pojawi się wysoko w wyszukiwarce Google na poszczególne frazy kluczowe. Tak się bowiem składa, że klienci będą szukali konkretnych ofert nieruchomości właśnie w wyszukiwarce Google. I warto, aby Twoja strona wyświetliła się w wynikach wyżej, niż strona konkurencji. Od tego będzie zależało to, gdzie finalnie trafi Twój potencjalny klient! Ponadto, pozycjonować się można na stricte poradnikowe frazy kluczowe. Twój klient oprócz samych ofert mieszkań, będzie szukał także odpowiedzi na rozmaite problemy czy kwestie, które go nurtują przed zakupem. Może to być jakaś formalność zakupowa, rozróżnienie poszczególnych rodzajów umów, odbiorów technicznych czy funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych. I jeżeli odpowiednio zoptymalizujesz przy pomocy kompetentnego copywritera swoje treści na te właśnie frazy kluczowe, możesz upiec dwie, a nawet trzy pieczenie na jednym ogniu.

Podsumowując- co zyskujesz inwestując w content marketing?

Najważniejsze zalety inwestycji w content marketing to przede wszystkim:

  • Stworzenie wizerunku profesjonalnej i uczciwej firmy
  • Zbudowanie relacji i wzbudzenie zaufania u odbiorcy
  • Przedstawienie swoich mieszkań i szersze opisanie oferty
  • Pozycjonowanie strony internetowej na poszczególne frazy kluczowe, dzięki którym klient trafi właśnie do Ciebie
  • Paliwo do publikacji postów w social mediach

A to, przełoży się bezpośrednio na więcej telefonów i wizyt w biurze sprzedaży.

Oprócz tego, jeżeli zoptymalizujesz treści do zasad pozycjonowania w wyszukiwarce Google, dodatkowo zyskasz to, że ludzie wpisujący konkretne frazy kluczowe (na przykład: nowe mieszkania Toruń), natkną się (przypadkiem oczywiście) na Twoją stronę internetową i dowiedzą się o istnieniu Twojej inwestycji. Dzięki temu jest ogromna szansa, że zapoznają się z ofertą Twoich mieszkań i będą chcieli się dowiedzieć więcej na jej temat. A wtedy, cała pałeczka przechodzi w ręce zespołu sprzedażowego, który z pewnością będzie wiedział, jak profesjonalnie obsłużyć klienta, który wstępnie zainteresował się Twoją inwestycją.

Jak to działa w praktyce?
Załóżmy, że sprzedajesz apartamenty wakacyjne. Wielu klientów kupuje je z myślą o najmie krótkoterminowym. I tacy klienci, często zanim w ogóle Cię poznają, wpiszą w wyszukiwarkę Google frazę „najem krótkoterminowy”, a jeżeli będą chcieli wiedzieć cokolwiek o podatkach czy PKD, wpiszą w Google na przykład frazę „najem krótkoterminowy PKD”. I wiesz co? Natkną się wówczas na pierwszej pozycji na artykuł, który napisałem dla jednego z ogólnopolskich deweloperów. Wejdą w artykuł, przeczytają istotne dla siebie informacje, a potem… zostaną jeszcze chwilę na stronie internetowej. Być może w celu przejrzenia innych artykułów, a być może… w celu zapoznania się z ofertą apartamentów wakacyjnych. I zgadnij, czy akurat ten deweloper posiada w swojej ofercie apartamenty dedykowane najmowi krótkoterminowemu.

Dodatkowo, nawet, jeżeli klient opuści Twoją witrynę, to dzięki zainstalowanym kodom śledzącym na stronie, możesz przeprowadzić tak zwany remarketing- czyli wyświetlać takiej osobie swoje reklamy w Google ADS czy Facebook ADS. Natomiast cały szkopuł polega właśnie na tym, żeby klient wszedł na Twoją stronę i automatycznie zostawił po tym ślad w swojej przeglądarce. I właśnie wtedy, możesz do tego klienta systematycznie wracać w ramach remarketingu. Proste, prawda?

Tak właśnie działa skuteczny content marketingowiec.

Mogę takie przykłady mnożyć- i pisać chociażby o moich artykułach dotyczących idei drugiego domu w czasach pandemii, różnicy pomiędzy condohotelem a apartamentem wakacyjnym i o wielu, wielu innych przypadkach skutecznego działania content marketingu w branży deweloperskiej.

Content marketing w nieruchomościach- podsumowanie
Jeżeli po lekturze tego artykułu uznałeś, że warto rozważyć inwestycję w content marketing- skontaktuj się ze mną. Od lat piszę jedne z najlepszych treści dla deweloperów: zarówno na blogi, jak i do gazet czy serwisów internetowych. Zadzwoń do mnie, a w odpowiedzi prześlę Ci moje przykładowe artykuły dla deweloperów, które spełniają swoją sprzedażową rolę.

Paweł Doliński

Paweł Doliński

Ekspert w branży nieruchomości i marketingu. Licencjonowany pośrednik i zarządca nieruchomości, były dyrektor ds. marketingu w jednej z największych firm deweloperskich w Polsce. Autor setek artykułów eksperckich. Prowadzi marketing biurom nieruchomości i deweloperom na terenie całego kraju. Pomaga klientom indywidualnym i inwestorom w poszukiwaniu lub sprzedaży nieruchomości.

Potrzebujesz podobnych artykułów?

Skontaktuj się, a przygotuję dla Ciebie eksperckie treści