Biuro nieruchomości Toruń. Agencja nieruchomości Toruń. Marketing nieruchomości

Jak pozyskiwać oferty nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu? Poradnik dla początkujących

Udostępnij

Jak pozyskiwać oferty nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu? Poradnik dla początkujących
Agenci nieruchomości, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z branżą pośrednictwa, mają jedno, główne zadanie, które stoi przed nimi przez kilka pierwszych miesięcy pracy. A to zadanie to… budowa bazy klientów- a przede wszystkim, bazy ofert nieruchomości na sprzedaż i wynajem. Dopiero mając „towar na półkach”, początkujący agenci są w stanie pozyskać pierwszych klientów, a co za tym idzie- przeprowadzać pierwsze transakcje i zarabiać pierwsze pieniądze. Jak zatem agenci nieruchomości mogą pozyskiwać pierwsze oferty do swojej bazy? O tym przeczytasz w poniższym artykule!

 

Kontakty prywatne świetną bazą do pozyskania unikalnych ofert nieruchomości
Jedną z najciekawszych i najskuteczniejszych metod na pozyskiwanie atrakcyjnych ofert nieruchomości, są oczywiście… kontakty własne. Każdy z nas ma przecież grono znajomych i przyjaciół, z których to każdy z nich prędzej czy później będzie sprzedawał lub wynajmował nieruchomość. Warto zatem poinformować naszych znajomych, chociażby za pośrednictwem mediów społecznościowych, że zajmujemy się właśnie branżą nieruchomości. Wówczas, istnieje szansa, że zgłoszą się oni do nas w momencie poszukiwania odpowiedniego specjalisty, albo po prostu kiedy nie będą czegoś wiedzieli i będą potrzebowali fachowej porady. I to będzie świetny moment na zaproponowanie im usługi pośrednictwa! Tym bardziej, że kontakty własne są jedną z najlepszych metod na pozyskiwanie unikalnych ofert- czyli takich, które nigdy wcześniej nie pojawiały się na portalach ogłoszeniowych. To ogromna przewaga konkurencyjna w porównaniu do ofert, które już funkcjonują na rynku od dłuższego czasu i „opatrzyły się” potencjalnym nabywcom.

Performance marketing, content marketing i marka osobista
Drugim sposobem na pozyskiwanie atrakcyjnych ofert nieruchomości, jest prowadzenie zaawansowanych działań marketingowych. Poświęciłem kilka osobnych artykułów na omówienie marki osobistej agenta nieruchomości, a także skutecznych sposobów na prowadzenie marketingu pośrednika nieruchomości. Zapoznaj się z tymi artykułami i jeśli będziesz miał jakiekolwiek pytania- skontaktuj się ze mną!

 

Polecenia- złoty Grall nieruchomości
Niezmiennie jednak, od lat, twierdzę, że najlepszą metodą na pozyskiwanie nowych klientów są… polecenia od innych zadowolonych osób, które korzystały z naszych usług. Mimo rozwoju szeregu metod marketingowych, nadal to polecenie od zaufanej osoby stanowi bardzo mocny argument przemawiający za podjęciem współpracy z danym specjalistą. Jeżeli zatem już obsługujesz jakichś klientów- skup się na tym, aby byli oni naprawdę zadowoleni. Jeżeli obsłużysz ich profesjonalnie, należycie, a przede wszystkim ETYCZNIE, istnieje ogromna szansa, że polecą Cię swoim znajomym, a Ci przyjdą do Ciebie z unikalnymi ofertami nieruchomości, które jeszcze nie pojawiły się na rynku.

 

Nie licz na oferty z biura
Mimo różnych zapowiedzi i deklaracji pracodawców, niestety rzeczywistość początkującego agenta jest zdecydowanie trudniejsza, niż mogłoby się wydawać. Szansa na to, że otrzymasz jakiekolwiek oferty z biura, jest znikoma. Biura nieruchomości same cierpią na chroniczny brak klientów, i właśnie do tego celu zatrudniają nowe osoby- aby te pozyskiwały klientów za nich. Bądź zatem przygotowany na to, że samodzielność to absolutny must-have w tej branży.

 

Chcesz dowiedzieć się, jak krok po kroku pozyskiwać oferty nieruchomości? Obejrzyj mój kurs dla pośredników nieruchomości!
Choć podałem tutaj kilka, skutecznych metod na pozyskiwanie ofert nieruchomości, temat ten jest zdecydowanie bardziej obszerny. Dlatego też w swoim kursie pośrednika w obrocie nieruchomościami poświęciłem łącznie kilka modułów i kilka godzin nagrań na to, aby wyjaśnić i nauczyć kursantów, w jaki sposób mogą już od pierwszego dnia pozyskiwać klientów zarówno sprzedających, jak i kupujących nieruchomość.

(Dalsza część artykułu poniżej)

Jak NIE pozyskiwać ofert nieruchomości?
Skoro już przynajmniej wstępnie wiemy, jak można pozyskiwać klientów w branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, warto dodać kilka słów o tym, jak tego nie robić.

 

Cold calling, czyli telefoniczna akwizycja
Najpopularniejszą metodą pozyskiwania ofert nieruchomości przez pośredników, jest tak zwany cold calling, czyli zimne telefony. Zimne telefony to nic innego, jak po prostu wydzwanianie do obcych osób ogłaszających się na portalach ogłoszeniowych w celu zaproponowania im skorzystania z usługi pośrednictwa. Taki agent najpierw umawia spotkanie z klientem, a następnie na spotkaniu przedstawia mu ofertę współpracy. Jest tylko jeden szkopuł- cold calling jest nie tylko nielegalny, ale też i przysparza wiele szkód całej branży, co opisuję w tym artykule.

 

Podszywanie się pod klienta kupującego
Z cold callingiem związana jest też jedna, bardzo nieetyczna praktyka, polegająca na… podszywaniu się pod klienta kupującego nieruchomość. Polega ona na tym, że agent nieruchomości dzwoni do klienta sprzedającego i nie informuje go o tym, że jest pośrednikiem. Pyta po prostu o możliwość obejrzenia nieruchomości, a dopiero podczas spotkania informuje sprzedającego, że jest agentem. Może to występować także w wariancie „podstawiania” jako klienta, np. kolegi lub koleżanki z biura. Takie praktyki należy jednak nazywać po imieniu: patologia rynkowa.

 

Wróćmy do etycznego pozyskiwania klientów na rynku nieruchomości
Skoro już wiemy, jak pozyskiwać klientów w pośrednictwie w obrocie nieruchomościami i jak tego nie robić, pozwolę sobie na odrobinę własnych przemyśleń i refleksji. W mojej ocenie, najlepszymi agentami są ci, którzy nie muszą specjalnie się wysilać na jakikolwiek zaawansowany marketing. Najlepszymi agentami są bowiem ci, którzy mają po prostu masę poleceń- a klienci sami do nich przychodzą, bo widzą wartość w ich usłudze. Jednak zaczynając w tej wymagającej branży, o polecenia będzie trudno- pojawiają się one dopiero po profesjonalnym obsłużeniu pierwszych klientów to raz, a dwa, w zależności od pewnych perturbacji rynkowych, mogą pojawiać się okresy, w których tych poleceń będzie zwyczajnie za mało. Dlatego warto, już od początku swojej przygody z nieruchomościami, prowadzić kompleksowy marketing i budować swoją markę osobistą. Tak, aby źródła kontaktów do nowych klientów były maksymalnie zróżnicowane i żeby nie uzależniać się tylko od jednego kanału marketingowego.

Picture of Paweł Doliński

Paweł Doliński

Ekspert w branży nieruchomości i marketingu. Licencjonowany pośrednik i zarządca nieruchomości, były dyrektor ds. marketingu w jednej z największych firm deweloperskich w Polsce. Autor setek artykułów eksperckich. Prowadzi marketing biurom nieruchomości i deweloperom na terenie całego kraju. Pomaga klientom indywidualnym i inwestorom w poszukiwaniu lub sprzedaży nieruchomości.

Potrzebujesz podobnych artykułów?

Skontaktuj się, a przygotuję dla Ciebie eksperckie treści