Biuro nieruchomości Toruń. Agencja nieruchomości Toruń. Marketing nieruchomości

Ile kosztuje przygotowanie stoiska na targi mieszkaniowe?

Udostępnij

Ile kosztuje przygotowanie stoiska na targi mieszkaniowe?
Jeśli jesteś deweloperem, który planuje wystawienie własnego stoiska na targach mieszkaniowych, warto najpierw skrupulatnie przeliczyć wszelkie koszty, na które należy się przygotować. I najlepiej zrobić to przed podjęciem ostatecznej decyzji- tak, aby targi mieszkaniowe finalnie nie przerosły zaplanowanego budżetu na organizację wydarzenia. Poniżej zatem znajdziesz najważniejsze koszty związane z organizacją tego typu eventu!

Ile kosztuje organizacja stoiska na targi mieszkaniowe? Wynajęcie miejsca w hali targowej
Zacznijmy zatem od absolutnych podstaw- wynajęcia miejsca w hali, w której będą organizowane targi mieszkaniowe. Oczywiście cena będzie uzależniona od miasta, w którym odbędzie się event (inną cenę zapłacimy w Bydgoszczy, inną we Wrocławiu, a inną w Warszawie), a także umiejscowienia stoiska na mapie hali, czy wreszcie… wielkości stoiska naturalnie. Przedstawiając jednak ogólne widełki, należy przyjąć, że wynajęcie miejsca na dwudniowe targi mieszkaniowe wynosi średnio od kilku, do nawet niemal stu tysięcy złotych.

Koszt drugi- stoisko, jego montaż i demontaż
Tutaj, analogicznie jak wyżej, wszystko będzie zależało od wielkości i rodzaju stoiska, na które się zdecydujemy. Jeżeli mówimy o małym stoisku, które nie będzie posiadało jakichkolwiek unowocześnień, podświetleń i tym podobnych elementów mających na celu przyciągnąć uwagę klienta i uzyskać „efekt wow”, to mówimy o koszcie kilkunastu tysięcy złotych. Te większe, a ponadto rozbudowane i technologicznie zaawansowane, to koszt nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Oczywiście, istnieją firmy, które wypożyczają stoiska na tego typu eventy- czyli nie będziemy musieli płacić za zakup stoiska, a za wynajem, plus ewentualnie spersonalizowanie go pod potrzeby naszej firmy (dodanie logotypu czy nazwy osiedla/dewelopera). Tutaj, maksymalny koszt będzie wynosił kilka tysięcy złotych.

Do tego dochodzi oczywiście montaż i demontaż stoiska, plus ewentualnie jego transport. To zaś, orientacyjnie, również kilka tysięcy złotych.

Sprawdź moje szkolenia nieruchomościowe!
Reszta artykułu poniżej

Koszt trzeci- materiały sprzedażowe
Tutaj, zakres kosztów niezbędnych do udźwignięcia eventu będzie zależny od tego, o jakich materiałach sprzedażowych mówimy. Często deweloperzy decydują się na kilkukrotne wydrukowanie wszystkich kart mieszkań, rzutów kondygnacji czy planów osiedla- tak, aby móc włożyć w teczkę klientowi najważniejsze informacje o mieszkaniu i zachęcić go do kontaktu. Do tego dochodzą foldery sprzedażowe, wydrukowane wizualizacje, a nawet małe upominki dla potencjalnych klientów. Kreatywność deweloperów i marketingowców nie ma tutaj końca- począwszy od tradycyjnych upominków, takich jak kalendarze czy firmowe długopisy, poradniki inwestycyjne, na gadżetach dla najmłodszych kończąc.

Po czwarte- catering
Catering to również nieodzowny element targów mieszkaniowych. Począwszy od markowych krówek, ciastek, wody, kawy, na najbardziej wyszukanym jedzeniu kończąc. Prawdę mówiąc, kiedy pierwszy raz usłyszałem, że muszę przygotować catering na targi mieszkaniowe, pomyślałem sobie- błahostka. W praktyce jednak, dokładnie zorganizowanie wszystkich produktów, ekspresów do kawy, czajników, kubeczków i szeregu innych smakołyków (a następnie, zapakowanie tego wszystkiego w odpowiedni sposób do transportu i transport) może naprawdę przyprawić o zawrót głowy.

Po szóste- koszt pracy osób przygotowujących całe wydarzenie plus koszt pracy uczestników targów
Ostatnim kosztem, który musi ponieść deweloper w związku z organizacją stoiska na targi mieszkaniowe, to oczywiście… koszt pracowników, którzy przygotowują całe przedsięwzięcie, jak i tych, którzy w nim czynnie uczestniczą w ramach samego eventu.

Z praktyki powiem, że uwzględniając swoje codzienne obowiązki, kompleksowe przygotowanie stoiska na targi pochłania przynajmniej (podkreślam, przynajmniej) dwa tygodnie. Dwa tygodnie obowiązków związanych z przygotowaniem targów, które należy wplatać w codzienne czynności

I tutaj będę całkowicie szczery- jeżeli nie oddelegujemy tego komukolwiek na zewnątrz, lub też nie zlecimy tego innym pracownikom dewelopera, dział sprzedaży ma w zasadzie gwarantowane nadgodziny przez dwa tygodnie poprzedzające targi. I o tym też należy pamiętać, rozplanowując pracę.

Dodatkowo, warto mieć na uwadze jedną, istotną kwestię. Nie jest bowiem najlepszym rozwiązaniem, aby w sobotę i niedzielę, kiedy odbywa się event, pracownik przyszedł na targi przemęczony dwutygodniowym maratonem w pracy. Dlatego tak ważne jest idealne rozplanowanie pracy całego zespołu, aby pracownik przyszedł na targi rześki i wypoczęty- tym bardziej, że będzie czekał go dwudniowy maraton po 10 godzin każdego dnia.

To będą setki rozmów, nawiązanych kontaktów i zapisanych numerów telefonów. Sam, w niedzielę pod koniec targów miałem już niejednokrotnie mroczki przed oczami- do tego stopnia, że kiedy w poniedziałek, dzień po targach, przychodziła do biura sprzedaży osoba, którą udało mi się zainteresować ofertą, dosłownie nie pamiętałem, że rozmawiałem z tym klientem dosłownie dzień wcześniej. To naprawdę nie lada wysiłek- dlatego też, podkreślam raz jeszcze- doskonała organizacja pracy na kilka tygodni przed eventem to absolutna podstawa.

Mało tego- część czynności, takich jak chociażby rejestracja na targi i zamówienie stoiska, musi być wykonana odpowiednio wcześnie- z wiadomych względów. Również odpowiednio wcześnie należy powiadomić pracowników o konieczności przyjścia do pracy w weekend, w którym odbywa się całe wydarzenie.

Uwzględniając zatem koszt pracy pracowników, możemy przyjąć minimalnie tysiąc złotych netto za weekend pracy jednej osoby w ramach eventu, doliczając do tego oczywiście ewentualne nadgodziny, które pracownicy przepracowali przy przygotowywania targów. Przy trzech pracownikach wychodzi zatem (za samo uczestnictwo w targach mieszkaniowych) około 3-5 tysięcy złotych netto, które należy wypłacić pracownikom, a do tego należy uwzględnić obciążenia ZUSowsko-podatkowe. Należy zatem przyjąć, że koszt uczestnictwa samych pracowników przez eventowy weekend, to bagatela 10 tysięcy złotych.

Zaburzenie pracy biura sprzedaży
Ponadto, należy również wziąć pod uwagę jedną rzecz. Przez dwa tygodnie, które poprzedzają targi, dochodzi do istotnego zaburzenia pracy biura sprzedaży. Kiedy termin targów zbliża się nieubłaganie, pracownicy czują coraz większą presję i coraz bardziej muszą się angażować w dopięcie kwestii, które są niezbędne dla organizacji wydarzenia. Do tego dochodzą oczywiście różne niespodziewane przeszkody- a uwierz mi, zawsze się jakieś znajdą. Albo będą to niedziałające ekspresy czy czajniki, albo awaria drukarki wynikająca ze zbyt intensywnej eksploatacji, albo wiele innych, niespodziewanych czynników. One się pojawią- i masz na to gwarancję.

Z tego powodu, pewnemu zaburzeniu może ulec codzienne funkcjonowanie biura sprzedaży i realizacja bieżących obowiązków. Tym bardziej, jeżeli targi mieszkaniowe przypadają na relatywnie newralgiczny okres pracy biura- chociażby odbiory techniczne mieszkań, uruchomienie nowego osiedla czy termin umów przeniesienia własności. To absolutnie newralgiczne okresy u deweloperów, które wymagają podwójnego zaangażowania pracowników. To okresy, w których dzieje się najwięcej niespodziewanych sytuacji, niezapowiedzianych wizyt w biurze, a nawet roszczeń czy zgłoszeń awarii. Dlatego też, jeżeli targi mieszkaniowe przypadają na jeden z bardziej pracowitych okresów w biurze dewelopera, tym bardziej ważna jest doskonała organizacja pracy- lub wsparcie procesów przygotowawczych event osobami z zewnątrz.

Picture of Paweł Doliński

Paweł Doliński

Ekspert w branży nieruchomości i marketingu. Licencjonowany pośrednik i zarządca nieruchomości, były dyrektor ds. marketingu w jednej z największych firm deweloperskich w Polsce. Autor setek artykułów eksperckich. Prowadzi marketing biurom nieruchomości i deweloperom na terenie całego kraju. Pomaga klientom indywidualnym i inwestorom w poszukiwaniu lub sprzedaży nieruchomości.

Potrzebujesz podobnych artykułów?

Skontaktuj się, a przygotuję dla Ciebie eksperckie treści