Marketing dla deweloperów – co zrobić, aby działał? I aby marketing inwestycji deweloperskiej sprzedawał za Ciebie?
Każdy z deweloperów, kiedy rozpoczyna kolejną inwestycję, z pewnością chciałby, aby lokale sprzedawały się na pniu. Jak jednak sprawić, żeby poszczególne decyzje marketingowe były faktycznie strzałem w dziesiątkę? Jak przygotować profesjonalną strategię marketingową? Co wchodzi w skład marketingu dla dewelopera? O tym wszystkim przeczytasz w dzisiejszym artykule. A także o tym, jakie są najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu marketingowego planu przez deweloperów. Zapraszamy do lektury!
Marketing inwestycji deweloperskich – jakie są jego składowe elementy?
Tak naprawdę, istnieje kilka składowych elementów marketingu dla dewelopera. To nie tylko oszacowanie budżetu, ale również wybór pomiędzy pozornie błahymi sprawami. Firma musi zadecydować, ile czynności wykona we własnym zakresie, a ile z nich zleci podmiotom zewnętrznym. Który z pracowników ma się zająć konkretną działką marketingu, a które czynności (szczególnie kontrolne) powinien wykonać bezpośrednio dyrektor lub kierownik działu marketingu. Wreszcie, pytanie dotyczy także outsourcingowania poszczególnych usług. Zdecydować się wówczas na kompleksową obsługę przez agencję marketingową, czy może jednak zlecać poszczególne czynności freelancerom, czyli tak zwanym „wolnym strzelcom”? I przede wszystkim- jak połączyć wszelkie procesy marketingowe z pracą działu sprzedaży? Temu wszystkiemu przyjrzymy się poniżej!
Skuteczna strategia marketingowa dla dewelopera
Pierwszym i de facto najważniejszym elementem przygotowania kompleksowego marketingu w firmie deweloperskiej, jest oczywiście… przygotowanie odpowiedniej strategii. A czym jest tak naprawdę strategia marketingowa? Definicja, którą najczęściej możemy spotkać w literaturze, mówimy nam o całokształcie działań i kryteriów, które firma musi spełnić, aby skutecznie prowadzić działalność biznesową. Trochę ogólna definicja, prawda? Przechodząc jednak do szczegółów i elementów strategii marketingowej, należy przyjąć, że będzie ona zawierała w sobie szereg kwestii, które będą działały nierzadko na pozór niezależnie od siebie. Celowo piszę „pozornie”, bowiem tak naprawdę, dobra strategia będzie holistycznie wpływała na poprawę i utrzymanie na wysokim poziomie ilość kontaktów od klientów wpływających do biura, jak i finalnie- ilość podpisywanych umów deweloperskich.
Identyfikacja wizualna w branży nieruchomości
Po opracowaniu strategii marketingowej, przychodzi czas na… identyfikację wizualną. Identyfikacja wizualna to szereg narzędzi, które służy do budowania odpowiedniego wizerunku firmy. Są to między innymi logotypy marki lub konkretnego osiedla, kolory i symbole użyte na stronie www, poszczególne czcionki, wizytówki, ulotki i wszelkie inne elementy, które mogą budować wizerunek. To także wygląd i wystrój siedziby, a nawet… ubiór pracowników.
W branży deweloperskiej, identyfikacja wizualna to przede wszystkim jednak elementy reklamowe osiedla- i dobranie do niej spójnej koncepcji. Przykładowo, jeżeli tworzysz stronę www, wizytówki, banery czy jeszcze inne formy reklamowe, to powinny być one ze sobą spójne. Powinny zawierać tę samą kolorystykę, symbole i czcionki. Po pierwsze dlatego, że wygląda to po prostu profesjonalnie. Po drugie, przy dobrze przygotowanej identyfikacji wizualnej, klienci zdecydowanie łatwiej Cię rozpoznają i zapamiętają. Szczególnie ostatnia z wymienionych korzyści będzie niezmiernie istotna- jak sobie powiemy w dalszej części artykułu, tak zwana „ścieżka zakupowa klienta” w nieruchomościach wynosi często minimalnie kilka tygodni, a czasem wynosi nawet… kilkanaście miesięcy lub kilka lat. Dlatego właśnie kluczową rolę odgrywa stworzenie profesjonalnej i funkcjonalnej identyfikacja wizualnej, która wyróżni Cię na tle konkurencji i zapadnie klientowi w pamięć.
Strona internetowa, wizualizacje i blog – skutecznie promuj swoją nieruchomość
Jeżeli została opracowana identyfikacja wizualna, możemy przejść do kolejnych elementów tworzenia odpowiedniej strategii sprzedażowej. Będzie nim oczywiście strona www, a także znajdujące się na niej wizualizacje osiedla i ewentualnie blog. W tym kontekście, jednym z głównych pytań, jakie zadają mi deweloperzy, to:
Czy strona powinna zawierać interaktywną wizualizację osiedla i interaktywne spacery?
Odpowiedź brzmi… to zależy. Z jednej strony, większość stron www deweloperów takową zawiera, z drugiej zaś- jest ona najbardziej kosztowną częścią całej strony www. Osobiście, doradzam deweloperom jej zawarcie na stronie- klienci wówczas mogą się zdecydowanie lepiej zorientować chociażby w kontekście usytuowania mieszkania w bloku.
Czy strona powinna zawierać zakładkę „blog” i systematycznie pojawiające się artykuły?
Ten temat jest zdecydowanie szerszy. Omówimy go sobie głębiej w podpunkcie dotyczącym SEO i content marketingu. Wstępna odpowiedź brzmi jednak: tak, blog powinien się znaleźć na stronie.
Zakładać nową stronę internetową na każdą inwestycję, czy promować wszystkie na jednej stronie?
Tutaj, znów- odpowiedź nie jest wcale taka jednoznaczna. Zależeć będzie to od przyjętej strategii sprzedażowej i metod pozyskiwania leadów. Przykładowo, jeżeli kładziemy nacisk na pozycjonowanie strony w Internecie, to zdecydowanie lepiej uruchamiać nowe podstrony osiedla w ramach jednej witryny, na osobnych zakładkach. Jeżeli jednak stawiamy na przykład na zupełnie inną strategię sprzedażową, trzeba będzie tę kwestie przemyśleć i skonsultować z doświadczonym marketingowcem. Chodzi tu chociażby o pozyskiwanie tzw. leadów w ramach np. Google i Facebook ADS i możliwość pewnego odfiltrowania grupy docelowej klientów w ramach kampanii sprzedażowych.
Należy jednak powiedzieć, że prowadzenie wieloetapowych inwestycji sprzyja temu, ażeby promować je w ramach jednej strony internetowej- ogranicza to bowiem koszty i sprawia, że nasza domena jest wystawiona na większą ekspozycję wśród potencjalnych klientów.
Reklama w social mediach sprawdzi się do promocji Twojej inwestycji
Aby przedsięwzięcie deweloperskie okazało się sukcesem, do skutecznej reklamy będziesz potrzebował oczywiście… social mediów. To nie tylko popularny Facebook! To także szereg innych miejsc, w których warto zapoznawać potencjalnych klientów z Twoją inwestycją. Mowa tu między innymi o Instagramie, Twitterze czy Linkedinie. Warto zaznaczyć, że prowadzenie social mediów może nam wręcz gwarantować, że inwestor będzie znacznie bardziej rozpoznawalny w społeczności lokalnej.
Firmy, który wykazują się dużym zaangażowaniem w prowadzeniu swoich social mediów, z pewnością zauważą większe zainteresowanie swoją inwestycją wśród potencjalnych klientów. Niezależnie jednak od tego, każdy fanpage inwestycji powinien być systematycznie aktualizowany- aby Twoi klienci wiedzieli, że… firma w ogóle funkcjonuje! Jeżeli zatem szukasz zespołu, który poprowadzi Twoje social media- zgłoś się do nas! Tworzyliśmy kampanie zarówno dla mniejszych deweloperów, jaki i podmiotów działających ogólnopolsko.
Content marketing dla inwestycji deweloperskich
Content marketing, czyli dodawane treści to kolejna z istotnych metod marketingowych. Przygotowane w czytelny sposób treści budują przede wszystkim profesjonalizm w oczach potencjalnego klienta. Pomogą nam one także w promocji inwestycji.
Artykuły dotyczące sprzedawanych nieruchomości powinny zawierać szczegółowy opis podejmowanych działań. Ponadto, na łamach swojego bloga możesz także poruszać tematy stricte poradnikowe. Ich zadaniem jest opowiedzieć klientowi o rozmaitych kwestiach formalnych, czy związanych z wykończeniem lokalu. Ważne, żeby pisać w nich codziennym, potocznym językiem.
Kompleksowe SEO, które działa
Jeżeli chcesz upiec przysłowiowe dwie pieczenie na jednym ogniu przygotowując conent, powinieneś rozważyć również SEO- czyli pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Przykładowo, jeżeli prowadzisz chociażby działalność w Toruniu lub Bydgoszczy, z pewnością chciałbyś wyświetlać się w wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscach na frazy w stylu „nowe mieszkania Toruń” czy „rynek pierwotny Bydgoszcz”. I nie ma na to innej możliwości, niż inwestycja w… pozycjonowanie Twojej strony internetowej!
Zasadniczo, pozycjonowanie strony wwww wyszukiwarce obejmuje 3 etapy:
- Optymalizacja strony pod SEO
- Dodanie odpowiednich tekstów pozycjonerskich na stronę (SEO content marketing)
- Link building
Te działania marketingowe dadzą nam dużą szansę na to, że pojawimy się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonując stronę www warto współpracować z profesjonalistami, którzy naprawdę znają się na pozycjonowaniu stron w Internecie. Dzięki temu, ilość zapytań wpływających do biura z pewnością się zwiększy. Należy jednak uczciwie powiedzieć- SEO wymaga czasu. Realistycznie ujmując, na efekty trzeba będzie poczekać minimalnie kilka miesięcy.
Publikacje branżowe dotyczące Twojej realizacji
Z content marketingiem i SEO, nierozerwalnie złączone jest również… systematyczne publikowanie artykułów na zewnętrznych portalach. Na każdym etapie prowadzenia inwestycji, powinny pojawiać się dedykowane artykuły sponsorowane. Spełniają one kilka ról. Po pierwsze, budują wizerunek firmy. Drugie- ogólnie informują potencjalnych klientów o tym, że Twoja firma istnieje i że prowadzona inwestycja faktycznie ma miejsce. Po trzecie zaś, artykuły sponsorowane w źródłach internetowych są także podstawą wyżej wskazanej strategii link-buildingowej. Jeżeli bowiem chcesz pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce Google, to właśnie linki odsyłające do Twojej witryny są jednym z czynników rankingowych.
Performance marketing – kampania Google ADS, Facebook ADS
Oprócz tego, warto zainwestować w kampanie Google ADS, Facebook ADS czy w newstelttera. Tworząc kampanie, pokażemy Ci, na czym polega konwersja, CPU czy inne wskaźniki, które zwiększają zainteresowanie klientów produktami i usługami.
Umieszczając na stronie www możliwość zapisania się do newslettera, należy oczywiście dodać w takim wypadku checkbox ze zgodą na znaną nam wszystkim formułkę, czyli… „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych…”. Zbieranie danych takich jak m.in adres e-mail sprzyja budowaniu relacji z klientami, a także… bazy klientów.
Specjalizujemy się w przygotowaniu procesu sprzedaży domów i mieszkań małych i średnich firm deweloperskich. Poznaj nasze doradztwo i portfolio na rynku nieruchomości.
Nasza firma od lat zajmuje się profesjonalnym przygotowywaniem strategii marketingowej dla deweloperów. W ramach współpracy z moją firmą, możesz oczekiwać przede wszystkim skutecznego planu marketingowego i jego wdrożenie na przestrzeni całego czasu współpracy. Wszystko po to, aby zapytań ofertowych wpływało po prostu jak najwięcej.
Stworzymy dla Ciebie stroną www wraz z dostosowaniem jej do wymogów SEO. Przedstawimy Ci konkretne narzędzia, a także opowiemy Ci, jak należy korzystać z poszczególnych kanałów komunikacji. Każdą współpracę zaczynamy bowiem od… zwyczajnej rozmowy. Tworzenie skutecznych strategii wymaga przede wszystkim poznania specyfiki rynku.
Ponadto, zajmujemy się też obsługą klienta – dysponujemy bazą zarówno klientów inwestycyjnych, jak i takich, którzy szukają własnego mieszkania lub przyszłego domu jednorodzinnego. Jeżeli zatem szukasz solidnego partnera, który wesprze Cię w Twoich procesach zarówno marketingowych, jak i sprzedażowych- zapraszamy do kontaktu!