Biuro nieruchomości Toruń. Agencja nieruchomości Toruń. Marketing nieruchomości

Blog o nieruchomościach

Blog o nieruchomościach- czy warto czerpać z niego wiedzę?

Jeśli zastanawiasz się, czy blog o nieruchomościach to dobre miejsce na poszerzanie swojej wiedzy o tej branży- odpowiedź może być tylko jedna. Oczywiście, że tak! Przewaga bloga na opracowaniami książkowymi czy raportami polega na tym, że blogi z reguły są tworzone przez praktyków. Nie inaczej jest w przypadku mojego bloga- zajmując się nieruchomościami od ponad dekady, poznałem wiele niuansów branżowych, które mogą Ci się przydać. A swój blog dedykuję czterem grupom odbiorców. Sprawdź poniżej wszystkie z nich i dowiedz się, dlaczego warto systematycznie obserwować moją witrynę internetową!

·       Dla klientów indywidualnych

·       Dla inwestorów

·       Dla deweloperów

·       Dla pośredników w obrocie nieruchomościami

 

Blog o nieruchomościach- dla klientów indywidualnych

Pierwszą grupą, której dedykowany jest mój blog o nieruchomościach, jest z pewnością grupa klientów indywidualnych. Pod terminem „klienci indywidualni” rozumiem wszystkich tych, którzy są osobami fizycznymi i kupują lub sprzedają nieruchomości na własny użytek. W tej sekcji dowiedz się, jak sprzedać mieszkanie, jakie dokumenty będą potrzebne do transakcji, a także na co zwrócić uwagę podczas całego procesu. Jeżeli zaś nabywasz lokal- dowiesz się, gdzie szukać nieruchomości na sprzedaż, na co zwrócić uwagę ewentualnie wybierając agenta nieruchomości, a także jak wygląda procedura wydania lokalu. Jeżeli zaś nabywasz lokal od dewelopera- dowiesz się, jakiego rodzaju umowy zawiera się na rynku pierwotnym i jakie są realia rynku deweloperskiego w Polsce.

 

Dla inwestorów

Kolejną grupą klientów, którym dedykuję swój blog, są oczywiście wszyscy ci, którzy aktywnie inwestują w nieruchomości, lub dopiero planują wejście na rentierską ścieżkę. Od lat doradzam inwestorom, jak mają lokować swoje oszczędności w mieszkania na wynajem. Jak je przystosować do docelowych najemców i jak sprawić, że lokal będzie na Ciebie zarabiał zdecydowanie powyżej przeciętnej. W tej sekcje dowiesz się również, czym jest home staging, czym jest najem okazjonalny, jak zabezpieczyć swój interes jako wynajmującego. Wreszcie, dowiesz się, czym różni się zarządzanie najmem od podnajmu, a także na którą z tych usług się zdecydować, jeśli chcesz, aby mieszkaniem zajmował się ktoś innym.

 

Dla deweloperów

Przez lata, pracując w kilku spółkach deweloperskich, nabyłem wiedzę niezbędną do tego, aby wspomagać budowniczych w procesach marketingowo-sprzedażowych. Teraz, efekt mojego doświadczenia możesz zobaczyć właśnie w ramach eksperckich artykułów branżowych. Dowiesz się z nich, jak promować nowopowstałą inwestycję deweloperską, jak i tę, która miała już wcześniejsze etapy. W które narzędzia marketingowe inwestować, a w które nie. Kiedy warto udać się na targi mieszkaniowe celem promocji inwestycji, a kiedy będzie to przysłowiowe „przepalanie budżetu”. Wreszcie, dowiesz się, co to jest content marketing i jak go zastosować u siebie w firmie. W czym może pomóc Ci copywriter, a kiedy będziesz potrzebował innego rodzaju specjalistów. Kategoria „dla deweloperów” to praktyczny przewodnik po świecie marketingu deweloperskiego!

 

Blog o nieruchomościach. Dla pośredników w obrocie nieruchomościami

Ostatnią grupą, której dedykowany jest mój blog o nieruchomościach, są oczywiście pośrednicy w obrocie nieruchomościami. Od pośrednictwa zaczęła się moja przygoda w nieruchomościach- potem przez wiele lat ewaluowała, przechodząc przez branżę deweloperską i marketingową, aby po kilku latach znów „powrócić do korzeni”. Dziś, prowadzę własne biuro nieruchomości w Toruniu i wyposażyłem je we wszystko to, czego nauczyłem się zarówno w „deweloperce”, jak i branży marketingu internetowego. Dzięki temu, czytając tę kategorię artykułów, możesz dowiedzieć się, jak skutecznie pozyskiwać klientów, na co zwrócić uwagę podczas świadczenia usługi pośrednictwa, a także jak uchronić się przed potencjalnymi zagrożeniami. Dowiesz się również, jak rozmawiać z klientami, aby byli po prostu chętni do korzystania z Twoich usług- a Ty, żebyś finalnie… po prostu zarabiał więcej.

Newsy i analizy

Pewną dodatkową kategorią wpisów, którą utworzyłem, są „newsy i analizy”. Obejmują one wszelkiego rodzaju analizy rynkowe, zmiany w prawie nieruchomościowym czy podatkowym, a także raporty dotyczące zmieniających się cen nieruchomości. Jeżeli zatem chcesz być na bieżąco ze zmianami w przepisach, jak i nowymi trendami na rynku czy nowinkami w branży- śledź tę kategorię. Ponadto, dowiesz się z niej bardzo wiele informacji o działaniu rynku nieruchomości, polityce mieszkaniowej, a także historii polityki mieszkaniowej w czasach Polski Ludowej. Napisałem swego czasu kilka prac naukowych na ten temat- i są one dostępne fragmentarycznie na moim blogu.

 

Podsumowanie

Jak widać, na moim nieruchomościowym blogu naprawdę każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie od tego, czy jesteś podmiotem profesjonalnie działającym na rynku, czy też po prostu osobą fizyczną, która chce wiedzieć więcej o nieruchomościach- z pewnością świetnie się tu odnajdziesz!